Iaurtul este bun pentru intestine?

Depinde. Bacteriile conținute în iaurtul tradițional nu supraviețuiesc mult timp în organism: sunt atacate de sucurile gastrice si digerate. Se găsesc, însă in magazinele alimentare, și iaurturi prebiotice, cu alte tipuri de bacterii (cum sunt Lactobacillus acidophilus și Bifidobacterium). Mai rezistente la acțiunea sucurilor gastrice, acestea ajung vii în intestine.

Zahărul brun este dietetic?

Fals. Și zahărul brun, și cel alb au aceeași valoare nutritivă: 392 calorii/100 grame.

Mozzarella este o brânză slabă?

Fals. Cu cele 19,5 procente de grăsimi (24,4- dacă este produsă din lapte de bivoliță) și 18,7procente de proteine (16,7- de bivoliță), este imposibil sa consideri mozzarella produs dietetic.

Ouăle „încarcă” ficatul?

Fals. Nepermis, în mod greșit, din cauza conținutului de grăsimi și colesterol, oul este un aliment de care nu este bine sa te lipsești. El furnizează un tip particular de grăsimi, fosfolipidele, care nu solicită intervenția sucurilor biliare, deci nu suprasolicită ficatul. În plus, oul conține lecitină, o substanță ce stimulează activitatea hepatică.

Mese abundente la prânz nu la cină?

Adevărat. Caloriile de la prânz sunt arse mult mai bine, pentru că organismul are la dispoziție mai multe ore de muncă sau de activitate fizică. Mai mult: s-a dovedit științific faptul că organismul devine mai lent după orele amiezii.

Cel mai sănătos este sa gătești la bain–marie?

Adevărat. Este tipul ideal de preparare termică, pentru că păstrează bogăția de vitamine a alimentelor. Gătitul cu vapori garantează si o minimă dispersie a substanțelor aromatice, așa explicându-se și gustul bun al mâncării.

Ca să slăbești, mâncăm ușor?

Fals. Zadarnic tragi nădejde să slăbești fără să “ înduri”nici un pic, mâncând pe săturate, dar light. Seara, în special, îți umpli farfuria cu ele, ca să te consolezi după frustrările alimentare de peste zi și totodată să te simți mai puțin vinovată. Vestea proastă este că, în cazul unora dintre alimentele light, economia de calorii este derizorie. Exemplu grisinelor: diferența între 100 g de grisine normale si 100 g light este de 26 calorii… cam cât o jumătate de banană! Valabil și pentru biscuiți si dulciuri fără zahar și pentru maionezele light – în multe cazuri, au cam același număr de calorii ca și cele normale.

Fructele consumate după masă te balonează?

Depinde. Ideal ar fi să le mănânci la gustarea de la mijlocul dimineții sau al după-amiezii, când stomacul este gol și poate absorbi la maximum vitaminele. Consumate împreună cu alte alimente, fructele provoacă, într-adevăr, o” spectaculoasă” producție de gaze, pentru că încetinesc procesul de digestie. Doar în anumite situații se recomandă a fi mâncate după masă: o felie de ananas sau de papaia imediat după ce ai luat prânzul sau după o cină mai bogată în proteine, de exemplu, facilitează digestia prin aportul de papaină si bromelină- două enzime ce favorizează „demolarea” proteinelor.

Pentru a prăji ușor, trebuie să folosești ulei puțin?

Fals. Pentru a fi absorbit cât mai puțin, uleiul trebuie să fie mult și fierbinte. Când un aliment este cufundat în ulei, au loc două procese: molecule de la suprafață formează o crustă impermeabilă, iar în interior vaporii se usucă. Astfel se împiedică pătrunderea grăsimii în aliment. În schimb, când în tigaie este mai puțin ulei, crusta nu reușește să se formeze rapid și uleiul pătrunde în aliment, transformându-l într-o bombă calorică.

Trăiești mai bine, dacă elimini grăsimile din hrană?

Fals. Grăsimile ar trebui sa constituie circa 25% din alimentația zilnică, pentru că au funcții foarte importante. Ele furnizează vitamine liposolubile (A,D,E,D) și participă la sinteza hormonilor ce constituie o rezervă de energie concentrată.

Alimentele condimentate sunt mai sățioase?

Adevărat. Cine mănâncă fără condiment și fără grăsimi simte mai des imboldul foamei. Cine adaugă un strop de ulei sau puțin unt se va simți sătul mai mult timp. Este meritul grăsimilor care, digerându-se mai greu, rămân mai mult timp în stomac.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here