Fructele ne fac viața mai frumoasă, ne hidratează, sunt de ajutor când vrem să dăm jos kilogramele în plus, dar însă există și pericolul să provoace probleme digestive, arsuri sau chiar să ne îngrașe.

Prezente în meniul zilnic, fructele aduc nenumărate beneficii sănătății prin reducerea riscului de boli cronice, inclusiv cele de inimă și unele tipuri de cancer.  În cazul femeilor însărcinate, contribuie la reducerea pericolului de avort spontan. Să consumi multe fructe, nu înseamnă neapărat a mânca slab caloric, ci doar mai sănătos. E bine de știut că în cantități mari, fructele produc balonare sau chiar diaree. Pentru a le utiliza corect, noi vă prezentăm micile secrete ale lor.

Evită să faci excese. Specialiștii nutriționiști recomandă consumul a 5 porții de legume și fructe pe zi, mesaj greșit înțeles uneori. Multe persoane se plâng că mănâncă foarte multe fructe(doar fructe sau o masă numai cu fructe) și se întreabă de ce nu slăbesc s-au chiar constată că s-au îngrășat. Răspunsul e simplu, dacă o portocală are 50 de calorii, un kilogram este egal cu o porție de friptură cu garnitură.

Trebuie să știm că fructoza din fructe este tot un zahar, ce-i drept natural. Acesta nu poate fi acumulat de organism și este mutat în depozite de grăsime. Totodată trebuie să reținem că fructele sunt pline de vitamine și minerale, dar consumate în exces se pot transforma in calorii.

Cum este indicat să le mâncăm, cu coajă sau curățate? Multe persoane ar spune că sunt mai ușor de consumat fără coajă, însă odată cu coaja se îndepărtează și o bună parte din vitaminele și mineralele, care sunt mai concentrate în coajă, decât în pulpă. Pentru cei care vor să mănânce mai ușor fructele cu coajă, specialiștii le recomandă să taie fructele în bucăți mici.

Fructele și micile secrete:

Coaja de kiwi: conține mai mulți antioxidanți decât pulpa și o substanță cu proprietăți antibacteriene. De asemenea, coaja de kiwi se poate folosi  pentru masajul tenului sau pentru cicatrizarea rănilor!

Coaja de portocală. Are o substanță, mai ales în pielița albă, care protejează împotriva cancerului de piele. Așa că nu o curăța foarte bine și adaugă cojile rămase în compoturi sau folosește-le pentru a da gust bun băuturii preferate(ex. ceai, apa).

Coaja de măr: Are și ea o substanță care inhibă dezvoltarea celulelor canceroase!

Fructele sunt un aport de energie. Deci consumate la mic dejun vă pot ajuta în activitatea zilnică. O banană sau o salată de fructe poate fi un bun început de a-ți începe ziua!

Mic secret: cercetătorii spun că, mâncând un grepfrut dimineața, reușim să slăbim mai ușor! Acest fruct stimulează metabolismul și ajută ficatul să proceseze mai bine grăsimea.

Atenție! Fructele uscate au mai multe calorii decât cele proaspete și nu satură la fel de mult ca cele proaspete, pentru că pierd multă apă și fibre, ingrediente care oferă sațietate!

Lămâile pot fi mâncate oricând! Stoarsă în diverse salate dă mai mult gust legumelor, pusă peste carne ajută la digerarea mai ușoară a acesteia, iar dacă o adăugăm în apă, îi dă un gust bun și facilităm și slăbirea.

Cum mâncăm fructele?

Conform medicilor nutriționiști, bine ar fi să nu combinăm fructele cu alte alimente, pentru că organismul are nevoie de enzime diferite pentru a le prelucra. De aceea, este bine să consumăm fructele doar între mese, ca și gustare și în cantități moderate. De reținut că o masă ușoară de fructe poate fi luată până la ora 17. Cantitățile mari de vitamina C și magneziu din fructe dau un plus de energie organismului, împiedicând instalarea somnului. Seara se recomandă mese ușoare care să nu îngreuneze digestia ca de exemplu legumele.

Mic secret: Dacă consumi cafea în cantități mari și vrei să o mai reduci, mărul este alternativa.  El te poate ajuta să nu dormi mai mult timp, deoarece zahărul natural din măr are un efect energizant mai puternic decât al cofeinei din cafea.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here