Când este vorba de a arăta și a ne simți bine, sunt puține lucruri legate de înfățișarea noastră care să fie mai importante decât părul. Modul cum arată părul ne afectează dispoziția și încrederea în sine, fie femeie sau bărbat, știm exact ce înseamnă o zi în care ne stă prost părul.

Câteva informații despre păr

  • Părul capilar al femeilor crește mai repede decât cel al bărbaților în medie cu 0,02 mm mai mult pe zi
  • Părul conține 97% proteine, restul de 3% este compus din minerale și microelemente
  • Fiecare folicul pilos dă naștere la 20 de fire de păr în decursul vieții
  • Durata medie a unui fir de păr este între 16 luni si 7 ani-cu o medie de 3 ani
  • Părul poate atinge peste un metru în lungime
  • Prin smulgerea unui fir de păr de la nivelul foliculului, se stimulează următorul fir de păr să crească
  • Părul crește de obicei puțin peste 1 cm pe lună
  • Creșterea și pierderea firelor de păr din fiecare folicul pilos reprezintă un mecanism controlat cu finețe, iar aceste lucruri nu au loc în același timp cu toți foliculii, altfel toți am avea temporar chelie
  • Părul crește mai încet pe timp rece, deoarece sângele circulă mai încet

Până la vârsta de 20 de ani:

  • Ne naștem cu aproximativ 1100 de foliculi piloși pe cm pătrat de piele a capului
  • Părul crește cel mai repede între 16 și 24 de ani
  • Părul copiilor crește cu o viteză până la 0,41 mm pe zi
  • Numărul de foliculi piloși este determinat genetic în momentul nașterii
  • După naștere nu mai apar alți foliculi piloși, astfel încât dacă se îndepărtează un folicul, acesta nu va mai fi înlocuit

Între 20 și 30 de ani:

  • Părul are firul cel mai gros la vârsta de 20 de ani
  • Dacă aveți părul deschis la culoare, s-ar putea să remarcați că începe să se închidă
  • Numărul de foliculi piloși de pe cap scade la 600 pe cm pătrat
  • 20% dintre bărbații între 20 și 30 de ani au chelie de tip masculin
  • Glandele sebacee produc încă sebum din plin

Între 30 și 40 de ani:

  • 40% dintre bărbați au pierderi vizibile de păr în jurul vârstei de 35 ani
  • Încep să apară primele fire de păr grizonat
  • Părul începe să se subțieze
  • Se produce mai puțin sebum și părul necesită o mai bună protecție

Între 40 și 50 de ani:

  • Apare și mai mult păr grizonat. Pigmentul se decolorează și se produce mai puțină melanină o dată cu vârsta
  • Părul alb are o consistență diferită și tinde să fie mai aspru și mai încâlcit
  • Devine mai evidentă chelirea de tip masculin
  • La femei, estrogenul scade, conducând la subțierea și uscarea părului
  • În această perioadă se pierde până la 25% din păr înainte ca această pierdere să devină vizibilă

După vârsta de 50 de ani:

  • Părul se subțiază atât la bărbați cât și la femei;
  • Numărul foliculilor piloși capabili să producă păr descrește treptat, iar unii produc doar păr subțire, depigmentat
  • La vârsta de 50 de ani, media foliculilor piloși pe cm pătrat de piele scade la aproximativ 250-300
  • 50% dintre femeile de 50 de ani au părul subțiat datorită scăderii hormonilor estrogeni și creșterii nivelului de testosteron
  • 65% dintre bărbați au chelie la 60 de ani
  • Dacă până la vârsta de 60 de ani nu ați avut o pierdere semnificativă de păr, probabil ca nu veți suferi așa ceva nici de acum încolo
  • Viteza de creștere a părului scade la 0,32 mult mai pe zi(în medie)
  • După 60 de ani, părul grizonat tinde să devină alb, deoarece scade cantitatea de pigment din păr

Cauzele căderii părului

Sarcina și pilula contraceptivă. Schimbările hormonale pot produce căderea părului, dar pe o perioadă temporară. Este important să protejați pe cât posibil părul (la periere) și să evitați produsele sau tratamentele agresive.

Fumatul. Afectează absorbția de vitamina C în organism și cauzează constricția vaselor de sânge, ceea ce înseamnă că la firul de păr ajung mai puține substanțe nutritive care să stimuleze creșterea.

Consumul de alcool. Distruge vitaminele B, care sunt esențiale pentru un păr sănătos și strălucitor.

Stresul. Stresul și anxietatea pot duce la probleme cu părul și chiar pot cauza căderea acestuia. Încercați un ușor masaj al capului pentru a stimula foliculii piloși.

Dieta săracă. Rărirea părului sau căderea sa pot fi asociate cu o lipsă de fier, de vitaminele B și C, și de lizină. Încercați să vă îmbogățiți dieta, incluzând apă și acizi grași esențiali în cantități suficiente.

Permanentul, decolorarea și vopsirea părului. Dacă este testat chimic în mod constant, părul devine foarte fragil și se rupe în apropierea rădăcinii.

Îngrijirea părului

Un păr des, sănătos și strălucitor este în mod cert asociat cu tinerețea și la fel ca și fața, părul are nevoie de multă atenție.

Șamponul

  • Dacă aveți părul vopsit sau permanent, spălați-l cu un șampon special care să nu afecteze culoarea.
  • Șampoanele de volum conțin proteine care se atașează de păr. Evitați folosirea lor permanentă pentru că pot lăsa reziduuri care se acumulează, făcând părul să atârne și să-și piardă strălucirea.
  • Șampoanele nuanțatoare sau balsamurile care intensifică culoarea pot face părul alb să devină sclipitor și ajută la evitarea culorii gălbui pe care o are câteodată părul cărunt.
  • Șampoanele acide, de curățare profundă, conțin ingrediente precum sucul de lămâie sau oțetul, ajutând la îndepărtarea reziduurilor care în mod natural se formează în păr. Este ideal să le folosiți înainte de a aplica un balsam sau înaintea unui tratament intensiv la coafor, deoarece îl vor face mai eficient.

Balsamul

Balsamul care nu necesită clătire are un efect benefic asupra părului uscat. Dar atunci când vă îmbracă firul de păr, îl și îngreunează, făcându-l să arate lipsit de vitalitate. Dacă se folosește prea mult, părul poate arăta gras.

De aceea se recomandă folosirea unui balsam care se clătește. Acesta face părul moale și ușor de aranjat. Balsamurile de acest tip nu vă vor lipi părul atâta vreme cât sunt bine clătite.

Balsamurile intensive, măștile pentru păr, ceara sau uleiurile sunt foarte bune dacă sunt folosite ocazional. Au nevoie de cel puțin 10 minute pentru a acționa eficient, așa că trebuie lăsate pe păr; sunt bune pentru părul tratat sau uscat, ajutând într-adevăr la hidratarea și întărirea acestuia. Pentru ca tratamentul să acționeze mai în profunzime, acoperiți părul cu un prosop fierbinte.

Balsamurile care dau volum părului folosesc ingrediente precum colagenul, cheratina și proteine pentru a îngroșa firele de păr.

Vara

Ca o regulă de bază, părul vostru va necesita spălări mai frecvente și un balsam mai ușor vara, atunci când căldura poate crește cantitatea de transpirație și vă va face pielea scalpului mai grasă. Lumina soarelui deschide culoarea părului natural, cât și pe cel a cărui culoare este artificială, și are efect de uscare. Este bine să folosiți un balsam de tipul celor care nu necesită clătire, cu filtru de protecție împotriva razelor ultraviolete.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here