Toți ne simțim mai fericiți când soarele strălucește și dacă ne protejăm de supraexpunere, lumina soarelui poate fi și benefică pentru noi. După cum știm ea ajută la formarea vitaminei D la nivelul pielii, care este esențială pentru un schelet sănătos și puternic.

De ce trebuie să ținem cont când alegem crema cu factor de protecție solară

  • Alegeți un produs care oferă protecție extinsă pentru ultravioletele de tip A și B.
  • Căutați o cremă care să conțină și antioxidanți, pentru a neutraliza efectele radicalilor liberi generați prin expunerea la soare.
  • Pielea mai matură poate beneficia de adaosul de acizi grași esențiali pentru rehidratare.
  • Dacă preferați să evitați substanțele chimice, există tot mai multe produse care folosesc ecrane solare naturale pe bază de minerale, precum dioxidul de titan sau oxidul de zinc, care acționează ca o barieră fizică. Acestea se recomandă în special pentru pielea sensibilă.
  • Cremele solare cu minerale acționează prin reflexia și dispersia luminii și nu se absorb în piele. Filtrele solare chimice penetrează pielea și absorb razele soarelui, ceea ce poate conduce la apariția reacțiilor fotochimice la nivelul pielii.
  • Căutați ingrediente din plante, stimulatoare ale melatoninei și uleiuri protectoare, hidratante de tipul jojoba.
  • Vitamina E și C, cu efect antioxidant, ajută la refacerea pielii, stimulând regenerarea celulară. De asemenea, vitamina A are și efect protector împotriva leziunilor solare.

Aplicarea cremelor de protecție solară

  • Atunci când aplicați cremă nu trebuie să uitați de urechile, nasul, pleoapele, buzele și baza gâtului-toate acestea sunt foarte expuse și predispuse la arsuri.
  • Dacă folosiți o cremă solară chimică, aplicați cu 20 de minute înainte de ai ieși afară la soare, astfel ca pielea să aibă timp să-l absoarbă.
  • Cremele pe bază de minerale au un efect imediat după aplicare, deoarece ele formează o barieră la suprafața pielii
  • Reaplicați crema o dată la 2 ore, mai ales atunci când soarele este puternic.
  • Atunci când vă aflați afară la soare este foarte important să beți apă din belșug, pentru a vă hidrata pielea; creșterea consumului de vitamine și acizi grași esențiali vă va proteja pielea din interior.

Fructe și legume care ne hidratează și ne protejează pielea de soare

  • Rodiile conțin acid elegic, un antioxidant cu acțiune demonstrată, care stimulează apărarea naturală a pielii împotriva soarelui.
  • Porumbul-fiert sau copt conține antioxidanți și vitamine: provitamina A, vitaminele B1 și B9 și vitaminele A și E. Vitamina B1 se știe că este benefică pentru sistemul nervos și ajută la producerea globulelor roșii.
  • Roșiile ne protejează de soarele puternic de vară. Acest lucru este posibil deoarece ele conțin cantități importante de carotenoizi care ne apără pielea de arsuri. Este bine să fie consumate proaspete sau în salate.
  • Spanacul are și el un conținut de carotenoizi care ajută să ne apărăm de soare, dar este și o sursă de vitamina C și A. Pe lângă protecția de razele soarelui, spanacul are și efect împotriva procesului de îmbătrânire. Este de preferat să fie consumat în stare crudă.
  • Pepenele roșu – conține un puternic antioxidant licopen, care ne ajută să ne protejăm de soare, iar aportul considerabil de lichide ne ajută să ne menținem cât mai hidratați în zilele de vară.
  • Piersicile – au un bogat conținut de licopen și nu mai puțin de 10 vitamine, printre care cele mai importante A, C, E,K, B. De asemenea, ele sunt și o bună sursă de fibre care ne ajută să avem o digestie bună și să ne menținem colesterolul la un nivel normal. Datorită conținutului scăzut de calorii, piersicile sunt ideale în curele de slăbire.
  • Caisele-conțin betacaroten, care favorizează producerea melaninei care este un filtru natural împotriva razelor ultraviolete. Pe lângă betacaroten, caisele mai conțin și calciu, potasiu, magneziu și alte vitamine. Ele mai sunt recomandate și pentru sistemul nervos deoarece ameliorează stresul și oboseala.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here